Nyheter

Carolina Gynning Design väljer att öppna sin första concept store i Sverige i Birsta City! Butiken som kommer sälja bade inredning och smycken öppnar fredag 27 oktober, på plan 1 mitt emot Hemtex. Läs mer om Carolina Gynning Design här.

PushaTwitterFacebookDigg

I höst öppnar Rummet Details en ny butik i Birsta City! Butiken kommer erbjuda valda delar av deras stora inredningsortiment med flera kända varumärken. Lär mer om Rummet här. Mer information om öppningsdatum kommer.

PushaTwitterFacebookDigg

Birsta City har öppet under hela påskhelgen. Missa inte att kolla in våra inredningsbutikers inspirerande påskskyltning i Södra Entrén. Vi önskar alla våra kunder en Glad Påsk!

Skärtorsdag   10-20
Långfredagen   10-18
Påskafton   10-18
Påskdagen   10-18
Annandag Påsk   10-18

ahlens

cervera

Post image for Ny butik! – Patches and Pins

Ny butik! – Patches and Pins

16 februari, 2017

Under våren öppnar Patches and Pins sitt nya butikskoncept i Birsta City! Butiken som kommer ligga mittemot JC har fokus på accessoarer som kepsar, mössor, solglasögon, hörlurar med mera med rötterna i streetwear och den urbana kulturen. De jobbar med kända varumärken samt deras två egna inhouse varumärken Sqrtn och Appertiff.  Läs mer om butiken på deras hemsida: http://www.patchesandpins.se/

Post image for Vaccinera dig hos Apoteket

Vaccinera dig hos Apoteket

1 november, 2016

Ska du ut och resa i vinter? Nu kan du vaccinera dig hos Apoteket i Birsta City. Vaccinationerna utförs under drop-in så ingen tidsbokning behövs. Vaccinationerna utförs av en sjuksköterska onsdagar kl. 14-19 och fredagar kl. 13-17.

För mer information om tillgängliga vaccin samt priser besök apoteket.se. Apoteket i samarbete med Adxto Care.

PushaTwitterFacebookDigg

I mitten av oktober öppnade Solestorys tillfälliga outletbutik hos oss! Solestory säljer sneakers, sport- och streetwear för både tjejer och killar och du hittar dem mittemot BikBok på plan 2. Butiken kommer vara öppen ca tre månader. Kolla in deras hemsida här.

Post image for 5 635 kr till cancerfonden

5 635 kr till cancerfonden

25 oktober, 2016

Ett stort tack till alla 1127 kunder som knöt en rosett hos oss under Rosa Lördag den 22 oktober! Birsta City skänker 5 kr för varje rosett. Tack vare er skänker vi nu 5 635 kr till Cancerfonden.

PushaTwitterFacebookDigg

Under oktober har flera av våra butiker rosa produkter som säljs till förmån för bröstcancerforskning! Kolla in skyltningen med rosa produkter från bland annat Intersport, Twilfit, Haga Hem, Kronans Apotek och Scorett nästa gång du kommer till oss! Skyltningen hittar du utanför Intersport, och produkter finns att köpa hos respektive butik.

red_IMG_6866

PushaTwitterFacebookDigg

Nu har Sibylla öppnat sitt senaste restaurangkoncept i Birsta City Foodpark! Restaurangen är byggd enligt Sibyllas senaste restaurangkoncept, likt deras restaurang i Mall of Scandinavia. Restaurangen finns i McDonalds tidigare lokaler. Vi hälsar restaurangen varmt välkomna till oss!
Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Sibylla-kedjan består av ca 160 restauranger från Ystad i söder till Kiruna i norr. Sibylla bjuder på en riktigt svensk snabbmatsupplevelse, med fokus på att gästerna skall ”Ha det gott!”. Vi vill bjuda på nylagad, god mat och ett bemötande fullt av hjärta, med en ambition om att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster.
Sibylla-kedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se

PushaTwitterFacebookDigg

Lördag 24 september öppnade Ohlssons Tyger en ny butik hos oss! Butiken som har ett brett sortiment av inredningstyger, klädtyger, gardiner, kuddfodral, sybehör och massor av stuvar ligger på plan 1, mitt emot Akademibokhandeln.